موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

ساخت وبلاگ
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
سلام مردم ایران علاقه به موسیقی دارند اما گفته شد که موسیقی و سازها حرام هستند. به دلیل این که موسیقی هر چه باشد انسان را از خود بی خود میکند و اعتیاد به موسیقی و فکر کردن اعتیاد به مواد مخدر دارد انسان که شاعر باشد همیشه فکر زیاد میکند و با نواختن سه تار و هر ساز معتاد میشود.
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
سید محمدحسین شهریار شاعر و نوازنده ساز به مدت 30 سال اعتیاد سنگین به مواد مخدر داشت. یکی از نشریات در نقل قولی از یدالله رویایی شاعر از اعتیاد احمد شاملو شاعر معاصر ایرانی سخن راند
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

احمد شاملود شاعر معتاد
شاعران خیال بافی میکنند و نمیدانند چه میخواند و حیران هستند. شاعران اغراق میکنند و شاید به دلیل مصرف مواد مخدر است که اینان گناه میکنند گناهی مانند استفاده از ساز و حتی یک ترانه سرودند.
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
فرهاد مهرداد خواننده معتاد
بجای نواندن شعر شاعران و شنیدن صدای ساز و خواننده بهتر است به قرآن بخوانید و به قران گوش کنید.
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
علامه آیت الله العظمی برقعی ( رحمه الله) در تفسیر آیات ۲۲۴ تا ۲۲۷سوره مبارکه شعراء می فرمایند: وَالشُّعَرَاءُ یَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ﴿٢٢۴﴾ أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی کُلِّ وَادٍ یَهِیمُونَ ﴿٢٢۵﴾ وَأَنَّهُمْ یَقُولُونَ مَا لَا یَفْعَلُونَ ﴿٢٢۶﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثِیرًا وَانتَصَرُوا مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُوا ۗ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ ﴿٢٢٧﴾ ترجمه: و شاعران را گمراهان پیروی می‌کنند (۲۲۴) آیا نمی‌بینی که آنان در هر وادی حیرانند(۲۲۵) و آنان می‌گویند آنچه را که بجا نمی‌آورند (۲۲۶) مگر آنان که ایمان آورده و کارهای شایسته را انجام داده‌اند و خدا را بسیار ذکر کرده باشند و بعد از ستمی که به ایشان شده نصرت جستند و بزودی کسانی که ستم کرده‌اند، خواهند دانست که به کجا بازگشت می‌کنند(۲۲۷). موسیقی در این دنیا حرام است اما اگر اهل بهشت شوید از موسیقی بهشتی لذت خواهید برد قال ابوالحسن (علیه السّلام): مَن نزَّهَ نفسَه عن الغناء فاِنَّ فی الجنةِ شجرةً یأمرُ اللهُ عزّوجلّ الریاحَ اَنْ تُحرِّکَها فَیسمعُ لها صوتاً ام یَسمعْ بمثله و مَن لم یتنزَّه عنه لم یَسمعْه.
کسی که خود را از غناء و ساز و آواز، پاکیزه و دور نگه دارد در عوض آن در بهشت درختی است که خداوند به باد فرمان می دهد که آن درخت را به حرکت درآورد و از آن درخت صدایی دل نواز به گوش می رسد که هرگز مانند آن را نشنیده است، اما
که در دنیا خود را از غناء، پاکیزه و دور نگه ندارد آن صدا را نمی شنود.
«جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۰۷»
مضرات موسیقی از منظر علمی و پزشکی(شاید با دیدن این کلیپ موسیقی را تحریم کردید)
موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید

و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند.
  • موسیقی باید حذف شود
بازخواني برخي جملات حضرت امام(ره) و مراجع عظام تقليد درباره موسيقي : حضرت امام (ره) ، صريحا مي فرمايند: اگر بخواهيد مملکتتان يک مملکت صحيح باشدموسيقي را حذف کنيد نترسيد که از اينکه به شما بگويند کهنه پرست شده ايد، باشد ما کهنه پرستيم، همه اين کلمات نقشه است براي اينکه شما را از کار جدي عقب بيندازند .اين که مي گويند اگر چنانچه موسيقي در راديو نباشد آنها مي روند از جاي ديگر موسيقي مي گيرند بگذاريد از جاي ديگر بگيرند.شما عجالتا آلوده مباشيد آنها کم کم برمي گردند به اينجا . اين عذر نيست که اگر موسيقي نباشد در راديو آنها مي روند از جاي ديگر موسيقي مي گيرند حالا اگر از جاي ديگر مي گيرند آيا ما بايد به آنها موسيقي بدهيم!ما بايد خيانت کنيم!
موسيقي خيانت است به يک مملکت و خيانت است به جوانهاي ما اين موسيقي را حذفش کنيد آن را به طور کلي عوض کنيد و يک چيز ديگري بگذاريد که آموزنده باشد .کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگي بدهيد از آن عادت خبيثي که داشتند برگردانيد . صحيفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 201




موسیقی حرام است وبهتر سازهای موسیقی را آموزش نکنید
موسيقى تضعيف مى‏كند روح انسان را.... موسيقى خراب مى كند جوانهاى ما را، خدا مى‏داند كه خراب مى‏كند…اين از امورى است كه با نقشه درست كردند كه جوانهاى ما را منحرف كنند.....
اينكه ما مى‏گوييم كه اينها را از بين ببريد و مكرر من گفته‏ام، شايد تا حالا ده مرتبه بيشتر (به صدا و سيما) گفته‏ام كه آقا اين را برداريد من نمى‏دانم اين «نمى‏شود» يعنى چه؟چرا نمى شود؟ ....
اگر يك چيزى را مى‏بينند موسيقى‏اش را نمى‏توانيد رد كنيد، اصلش را رد كنيد 17 دي1362
  • موسیقی را نباید آموزش داد
رهبر در مورد مطلق موسيقي اعم از سنتي و غيره نيز مي فرمايند: به طور کلي ترويج موسيقي و آلات آن با هدف هاي نظام اسلامي منافات دارد. ... آموزش موسيقي و ترويج آن براي نوجوانان با اهداف نظام جمهوري اسلامي سازگار نيست.
  • موسیقی از نظر اهل بیت (رضی الله عنهم)

بعثت رسول خدا برای نابودی ساز و نی !
خانه ای که در آن موسیقی است از بلا دور نیست و دعا مستجاب نمی شود و فرشتگان داخل آن نمی شوند و برکت از آنجا میرود!
اولین نوازنده و خواننده شیطان است !
گوش کردن صدای تار موسیقی از گناهان کبیره است !
غنا بدترین صداها !
خدا به مجلسی که در آن غنا باشد نظر نمی کند ! غنا موجب فقر و نفاق است !
غناء و آوازه خوانی، طلسم زنا !
گوش کردن به موسیقی و ترانه موجب قساوت قلب است !
آموزش دادن موسیقی کفر است !
سرب داغ روز قیامت درون گوشی که موسیقی گوش می دهد !
نوازنده ، رو سیاه روز قیامت !
نوازنده و خواننده ، کور و کر و لال روز قیامت!
آلات موسیقی چه می گویند؟
کفران نعمت

زن آوازه خوان ملعون است!


عن ابی عبدالله فی قول الله تعالی: «و اجتنبوا قولَ الزُّور» (حج، ۳۰)، قال: قول الزُّورِ الغِناء.
درباره سخن خداوند که می فرماید: «از گفتار باطل بپرهیزید» فرمود: گفتار باطل همان غناء است.
«وسائل الشیعه، ج۱۲، ص۲۲۷»

قال الامام الباقر: الغِناءُ مِمّا وَعَدَاللهُ علیه النارَ و تلاهذه الآیة: و مِنَ الناس مَن یشتری لهوَ الحدیث لیُضِلَّ عن سبیل الله … (لقمان، ۶).
غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود».
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۶»

قالَ رجلٌ‏ للصادِقِ: إنَّ لی جِیرانا و لَهُم جَوارٍ یَتَغَنَّینَ و یَضرِبنَ بِالعُودِ، فرُبّما دَخَلتُ المَخرَجَ فَاطِیلُ الجُلوسَ استِماعا مِنِّی لَهُنَّ! فقالَ لَهُ الصادقُ علیه السلام: لا تَفعَلْ، فقالَ: و اللّهِ ما هو شی‏ءٌ آتِیهِ بِرِجلی إنّما هو سَماعٌ أسمَعُهُ بِاذُنی، فقالَ لَهُ الصادقُ: تَاللّهِ أنتَ! أ ما سَمِعتَ اللّهَ عَزَّ و جلَّ یقولُ: «إنَّ السَّمْعَ و البَصَرَ و الفُؤادَ کُلُّ اولئکَ کانَ عَنهُ مَسْؤولًا» «اسراء36»؟! فقالَ الرَّجُلُ کَأنّنی لم أسمَعْ بهذهِ الآیةِ مِن کتابِ اللّهِ عَزَّ و جلَّ مِن عَرَبیٍّ و لا عَجَمیٍّ! لا جَرَمَ أنّی قد تَرَکتُها، و أنا أستَغفِرُ اللّهَ تعالى.
مردى به امام‏ صادق عرض کرد: همسایگانى دارم که آنان را کنیزکانى است که آواز مى‏خوانند و عود مى‏نوازند و گاهى اوقات من به مستراح مى‏روم و براى این که ساز و آواز آنها را بشنوم نشستنم را طول مى‏دهم. حضرت به او فرمود: این کار را نکن. مرد گفت: به خدا قسم از روى قصد آن جا نمى‏روم، بلکه آوازى است که با گوشم مى‏شنوم. حضرت فرمود: عجبا از تو مگر نشنیده‏اى که خداوند تعالى مى‏فرماید: «همانا گوش و چشم و دل، از همه اینها بازخواست مى‏شود»؟ آن مرد گوید: انگار این آیه کتاب خداوند عزّ و جلّ را از هیچ عرب و عجمى نشنیده بودم. لا جرم این عمل خود را ترک کردم و از خداى بزرگ آمرزش مى‏طلبم.
«میزان الحکمه ج‏8 537 حدیث: 15499»

الإمامُ الرِّضا لمّا سَأَلَهُ محمّدُ بنُ أبی عَبّادٍ عنِ السَّماعِ، و کانَ مُشتَهرا بالسَّماعِ، و شُربِ النَّبیذِ: لأِهلِ الحِجازِ رَأیٌ فیهِ، و هُو فی حَیِّزِ الباطِلِ و اللَّهوِ، أ ما سَمِعتَ اللّهَ تَعالى یقولُ‏ «و إذا مَرُّوا بِاللَّغوِ مَرُّوا کِراما» (الفرقان: 72)
امام رضا در پاسخ به سؤال محمّد بن ابى عبّاد که به آوازه خوانى و شرابخوارى شهره بود و درباره آوازه خوانى سؤال کرد فرمود: اهل حجاز در این باره رأى و نظرى دارند. در حالى که این عمل به منزله باطل و لهو است. مگر نشنیده‏اى که خداوند تعالى مى‏فرماید: «و چون بر لغو بگذرند، با بزرگوارى مى‏ گذرند».
«میزان الحکمه ج‏8 538 حدیث: 15500.»


بعثت رسول خدا برای نابودی ساز و نی !
قال رسول الله
(صلی الله علیه وسلم) : اَنَّ اللهَ بَعثََنی رحمةً للعالَمین و لِاَمحقَ المعازفَ و المزامیرَ و امورَ الجاهلیة.
خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمتی برای جهانیان باشم و ساز و نی ها و امور جاهلیت را نابود سازم.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۰»

خانه ای که در آن موسیقی است از بلا دور نیست و دعا مستجاب نمی شود و فرشتگان داخل آن نمی شوند و برکت از آنجا میرود!
قال الامام الصّادق: بیتُ الغناء بیتٌ لا تُؤمَنُ فیه الفجیعةُ و لا تُجابُ فیه الدَّعوةُ و لا تَدخلُه الملائکة.
خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰»

قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): لا تَدخلُ الملائکةُ بیتاً فیه خَمرٌ أو دفٌّ أو طَنبُور أو نَردٌ و لا یُستجابُ دعاءُ هُم و تَرتفِع عَنهم البرکةُ.
فرشتگان وارد خانه ای که در آن شراب یا دایره یا طنبور (نوعی از آلات موسیقی) و یا نرد (نوعی وسیله قمار) باشد، نمی شوند و دعای اهل آن خانه مستجاب نمی گردد و برکت از آنان برداشته می شود.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۸»

اولین نوازنده و خواننده شیطان است !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم) : کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی.
ابلیس نخستین کسی است که به غناء و آوازه خوانی پرداخت.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۱»

گوش کردن صدای تار موسیقی از گناهان کبیره است !
قال الامام الرضا: اِستماع الاَوتار مِنَ الکبائر.
گوش دادن به (صدای) تارهای موسیقی از گناهان کبیره است.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰»

غنا بدترین صداها !
قال الامام الصّادق: شرُّ الاَصواتِ الغِناء.
بدترین صداها، غناء (و آوازه خوانی) است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۹»

خدا به مجلسی که در آن غنا باشد نظر نمی کند !
قال الامام الصّادق: الغناءُ مجلسٌ لاینظر اللهُ اِلی اَهلهِ.
مجلس غناء مجلسی است که خدواند به اهل آن نظر (لطف و رحمت) نمی کند.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۸۸»

غنا موجب فقر و نفاق است !
قال الامام الصّادق: الغناءُ یورث النفاقَ و یُعقِبُ الفقر.

قال الامام الصّادق: اِستماعُ اللَّهو و الغناء یُنبِتُ النفاقَ کما یُنبت الماءُ الزَّرع.
گوش کردن به چیزهای بیهوده و غناء و آوازه خوانی، نفاق را می رویاند همان گونه که آب کشتزار را می رویاند.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۶»

قال الامام الصّادق: الغناءُ عُشُّ النفاق.
غناء و آوازه خوانی، لانه نفاق و دوروئی است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۷»

قال الامام الصّادق: الغناءُ یُورِثُ الفقر.
غناء و آوازه خوانی موجب فقر و تنگدستی می گردد.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۳»

قال الامام الباقر: الغناءُ یُنبِتُ النفاق فی القلب کما یُنبت النخلُ الطلع.
غناء و آوازه خوانی نفاق و دروئی را در دل می رویاند همان گونه که درخت نخل، خوشه خرما را رویش می دهد.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۸»

قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): اَربعٌ یُفسِدنَ القلبَ و یُنبتنَ النفاقَ فی القلب کما یُنبِتُ الماءَ الشجرَ؛ اِستماعُ اللَّهو و … .
چهار چیز است که قلب و روح را تباه و نفاق را در آن می رویاند، همچنان که آب، درخت را می رویاند؛ (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

غناء و آوازه خوانی، طلسم زنا !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): الغناءُ رُقْیَةُ الزّنا.
غناء و آوازه خوانی، طلسم زناکاری است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۴۷»

گوش کردن به موسیقی و ترانه موجب قساوت قلب است !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): ثلاثٌ یَقسینَ القلبَ: اِستماعُ اللَّهو و … .
سه چیز باعث قساوت و سنگ دلی می گردد: (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

آموزش دادن موسیقی کفر است !
قال الامام الصّادق: لا یَحِلُّ بیعُ الغِناء و لا شِراءُه و استماعُه نفاقٌ و تعلیمهُ کُفر.
خرید و فروش (آلات) غناء و ساز وآواز حلال نیست و گوش دادن به آن، نفاق و دوروئی و آموزش دادنش، کفر و بی دینی است.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۹»

سرب داغ روز قیامت درون گوشی که موسیقی گوش می دهد !
قال رسول الله
(صلی الله علیه وسلم): مَنِ استمعَ اِلی اللَّهو یُذابُ فی اُذُنهِ الآنُک.
کسی که به چیزهای لهو و بیهوده گوش فرادهد (روز قیامت) در گوشش سرب گداخته (و ذوب شده) ریخته می شود.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۱۰»

نوازنده ، رو سیاه روز قیامت !
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): یُحشرُ صاحبُ الطَّنبور یوم القیامةِ و هو أسودُ الوجهِ و بِیَده طنبورٌ من نار و فوقَ رأسه سبعون اَلف ملکٍ، بید کُلُّ ملکٍ مِقْمعَةُ یَضربون رأسَهُ و وجهَه.
دارنده طنبور (نوعی از آلات موسیقی) روز قیامت محشور می شود در حالی که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار فرشته قرار دارند که در دست هر کدام از آنها عمودی آهنین است که بر سر و صورتش می زنند.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»

نوازنده و خواننده ، کور و کر و لال روز قیامت
قال رسول الله (صلی الله علیه وسلم): یُحشَر صاحبُ الغناء مِن قبره اَعمی و اَخرس و اَبکم.
دارنده (آلات) غناء و آوازه خوانی محشور می شود در حالی که کور و کر و لال است.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»


آلات موسیقی چه می گویند؟
سَمِعَ امیرالمؤمنین رجلاً یَطربُ بالطَنبور فمنعه و کَسَرَ طنبورَه … فقال: اِنّه یقول: سَتَندِم سَتَندِم اَیا صاحبی سَتَدخُل جهنَّم اَیا ضاربی.
امیرالمؤمنین امام علی (علیه السّلام) شنید مردی طنبور می نوازد، وی را از این کار منع کرد و طنبورش را شکست و از وی خواست که توبه کند او هم توبه کرد، سپس به او فرمود: آیا می دانی هنگامی که طنبور نواخته می شود چه می گوید؟ عرض کرد جانشین رسول خدا (صلی الله علیه و آله ): داناتر است. حضرت فرمود: می گوید: بزودی پشیمان می شوی، به زودی پشیمان می شوی ای صاحب من! به زودی داخل جهنم می گردی ای نوازنده من!
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰»

کفران نعمت
قال الامام الصّادق: مَنْ اَنْعم الله علیه بِنعمةٍ فَجاءَ عند تلک النّعمة بِمِزمارٍ فقد کَفَرَها.
کسی که خداوند به او نعمتی عطا فرماید و با وجود آن نعمت به نی و ساز و آواز روی آورد، کفران نعمت کرده است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۳»

زن آوازه خوان ملعون است!
قال الامام الصّادق: اَلمُغَنّیةُ ملعونةٌ ، ملعونٌ مَن أکَل َ مِن کَسبِها.
زن آوازه خوان ملعون است و کسی که از درآمد آوازه خوانی او بخورد (روزی خود را بگذراند) نیز ملعون است.
«الاستبصار، ج ۳، ص ۶۱»

قال الامام الصّادق: اَلمُغَنّیةُ ملعونةٌ و مَن آواها و أکَلَ کسبَها ملعونٌ.
زن آوازه خوان ملعون است و کسی که او را جای دهد و از درآمد آوازه خوانی او بخورد (روزی خود را بگذراند) نیز ملعون است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۱۱»

موسیقی بهشتی !
قال ابوالحسن: مَن نزَّهَ نفسَه عن الغناء فاِنَّ فی الجنةِ شجرةً یأمرُ اللهُ عزّوجلّ الریاحَ اَنْ تُحرِّکَها فَیسمعُ لها صوتاً ام یَسمعْ بمثله و مَن لم یتنزَّه عنه لم یَسمعْه.
کسی که خود را از غناء و ساز و آواز، پاکیزه و دور نگه دارد در عوض آن در بهشت درختی است که خداوند به باد فرمان می دهد که آن درخت را به حرکت درآورد و از آن درخت صدایی دل نواز به گوش می رسد که هرگز مانند آن را نشنیده است، اما کسی که در دنیا خود را از غناء، پاکیزه و دور نگه ندارد آن صدا را نمی شنود.
«جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۰۷»

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 10:17